Strona główna > Oferta > Rozwiązania dedykowane > Rozwiązania dla systemu Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL > Migrator kart towarowych
Migrator kart towarowych
z systemu Comarch ERP XL do Comarch ERP Optima
Automatyzuje procesy zakładania kart towarowych w systemie Comarch ERP Optima na podstawie wprowadzonych kart w systemie Comarch ERP XL. Usprawnia realizację procesów w firmach.
Dla kogo jest to rozwiązanie?
Dodatek jest dedykowanym rozwiązaniem dla firm korzystających z systemu Comarch ERP XL i Comarch ERP Optima.
Jak działa migrator kart towarowych?
Pracownik w systemie Comarch ERP XL zakłada nową kartę towarową. Następnie wskazuje grupę towarową, do której będzie przynależeć karta. Na karcie towarowej uzupełnia dane:
- Kod,
- nazwa,
- EAN,
- typ karty,
- marka,
- stawka VAT przy sprzedaży i przy zakupie,
- PCN,
- cennik:
- rodzaj ceny (nazwa),
- typ ceny (netto/brutto),
- wartość ceny,
- waluta ceny,
- podstawowa jednostka miary,
- waga netto i brutto oraz jednostka wagi netto i brutto,
- zamienniki:
- kod zamiennika = inna karta z listy towarów,
- typ zamiennika = jednostronny lub obustronny albo równoważny wszystkim,
- ile za ile = przelicznik ilościowy (ile zamiennika za ile towaru podstawowego),
- rodzaj dokumentów = przychodowe i/lub rozchodowe,
- opis:
- w języku polskim,
- językach obcych (nazwa towaru i opis towaru),
- atrybuty i ich wartości,
- załączniki:
- kod,
- nazwa,
- język,
- typ,
- grupa, w której znajduje się załącznik,
- dostępność w aplikacji,
- opis,
- tłumaczenia.
Po uzupełnieniu danych karta towarowa jest zapisywana. Nie wszystkie dane na karcie muszą być uzupełnione oraz nie wszystkie dane na karcie uzupełniane są podczas jej jednej edycji. Pracownik może wrócić do karty w późniejszym terminie i zmodyfikować lub uzupełnić dane.
Założone karty w systemie Comarch ERP XL stanowią bazę kart towarowych, które wykorzystywane są przy ewidencji sprzedaży. W systemie Comarch ERP Optima prowadzona jest również baza kart towarowych, które służą ewidencji sprzedaży.
Karty z systemu Comarch ERP XL mają swoje odpowiedniki w systemie Comarch ERP Optima.
Instrukcja
- Moduły
- Moduł konfiguracja
- Sekcja komunikacja
- Sekcja Harmonogram
- Parametry do synchronizacji
- Moduł mapowania
- FAQ
Po uruchomieniu aplikacji pojawiają się trzy moduły:
Konfiguracja = moduł ustawień konfiguracyjnych.
Mapowanie = moduł mapowanie danych między Comarch ERP XL a Comarch ERP Optima.
Uruchom synchronizację = moduł ręcznej synchronizacji danych.
Dodatkowo moduł logowania przebiegu wymiany danych działa w dwóch trybrach i zależy od sposobu uruchomienia aplikacji.
Baza XL = nazwa bazy danych Comarch ERP XL na serwerze sql.
Baza Optima = nazwa firmowej bazy danych Optimy z aplikacji Comarch ERP Optima – tak jak jest nazwana na stanowisku, na którym działa aplikacja.
Ścieżka do Optimy = Katalog, w którym zainstalowana jest Comarch ERP Optima.
Login Optima = operator w Comarch ERP Optima.
Hasło = hasło operatora w Comarch ERP Optima.
Uruchamiaj w:
- dni tygodnia, w których aplikacja będzie automatycznie wykonywać synchronizacje
- godzina lub interwał, co który aplikacja będzie automatycznie wykonywać synchronizacje.
Dodaj do Harmonogramu Windows na tym stanowisku = powoduje, zapisanie ustawień harmonogramu i dodanie zadania na licie zadań w harmonogramie Windows.
Uwaga ! Zaleca się utworzenie jednego zadania na serwerze nie na stanowiskach lokalnych. Na stanowiskach lokalnych zaleca się uruchamiać aplikacje w trybie „ręcznym” w razie potrzeby wykonania dodatkowej migracji kart.
Listy wyboru parametrów, których zaznaczenie powoduje uwzględnienie wymiany danych dla danego zaznaczonego parametru wymiany. Np. zaznaczenie marka powoduje, że z Comarch ERP XL do Comarch ERP Optima wraz z przesyłaną kartą będzie wysyłana również marka przypisana do tej karty.
Listy wyboru parametrów, których zaznaczenie powoduje uwzględnienie wymiany danych dla danego zaznaczonego parametru wymiany. Np. zaznaczenie marka powoduje, że z Comarch ERP XL do Comarch ERP Optima wraz z przesyłaną kartą będzie wysyłana również marka przypisana do tej karty.
W module ustawia się mapowania między danymi w Comarch ERP XL i ich odpowiednikami w Comarch ERP Optima.
Wymagane jest ustawienie następujących mapowań:
- Jednostki
- Stawki VAT
- Grupy towarowe
- Typy
Pozostałe mapowania są opcjonalne.
Wymagania licencyjne po stronie Comarch ERP Optima:
- Kasa Bank Plus
- Handel Plus
Załączniki — nie są pobierane bezpośrednio z bazy Comarch ERP XL. Załączniki do Comarch ERP Optima wczytywane są z plików udostępnionych np. na udziale sieciowym. Pliki muszą mieć nazwę zgodną id danej binarnej w bazie Comarch ERP XL. Istnieje możliwość eksportu załączników z XL za pomocą dodatkowego rozwiązania dedykowanego.
Grupy towarów i karty towarów — rozwiązanie sprawdza domyślne grupy towarów dla kart towarowych. W związku z tym wystarczającym jest mapowanie tych grup towarowych, które są domyślnymi dla kart towarów w Comarch ERP XL.
Kody EAN — należy zwrócić uwagę na duplikację kodów EAN. Jeśli wystąpi po stronie Comarch ERP Optima, karta nie zostanie zaimportowana.
Zamienniki — mechanizm najpierw wczytuje wszystkie karty, a później weryfikuje czy powinien również doczytać zamiennik.
Nowe karty z Comarch ERP XL — importowane rozwiązaniem, które mają stare załączniki — karty sprzed uruchomienia rozwiązania, których nie ma w Comarch ERP Optima zostaną zaimportowane, ale bez zamienników.
Nowe parametry konfiguracyjne — np. dodanie nowej grupy towarowej, dodanie marki wymaga zmapowania w module mapowania tego rozwiązania.
Tryb działania rozwiązania – zaleca się instalację na serwerze. W instalacji tej uruchomienie rozwiązania w trybie automatycznym.
Zaleca się udostępnienie rozwiązania opiekunowi tego rozwiązania po stronie klienta. Osoba taka powinna być odpowiedzialna i dbać o poprawne mapowania danych. Nie zaleca się, aby udostępnione rozwiązanie na stanowisku lokalnym u opiekuna rozwiązanie instalowane było w trybie automatycznym.